Etiketter

torsdag 19 september 2013

Idrotts reflektion


1.
Vi har nästan arbetat med allt i syftes delen. Det enda jag känner att vi inte har jobbat med är den delen där det står "Eleverna ska även ges förutsättningar för att utveckla goda levnadsvanor samt ges kunskaper om hur fysisk aktivitet förhåller sig till psykiskt och fysiskt välbefinnande." Jag kan inte komma ihåg när vi pratade om hur träning påverkar ditt psyke.

Nästan varje lektion har vi fysiska aktiviteter så man kan lugnt säga att vi har jobbat med att utveckla allsidiga rörelseförmågor. Du har en bra mängd olika aktiviteter som vi gör vilket ger oss en allsidig rörelseförmåga.

Vi har varit i naturen så mycket det går tycker jag. Iaf den vi har tillgång till. Vi har haft konditionsträning utomhus och även få gå ut och springa på egen hand. Vi hade ju precis haft lägerskolan också.

Vi har gjort egna danser på idrotten vilket är träning på att förbereda och planera egna rörelseaktiviteter samt det arbetet som vi har börjat med nu.

 2.
I momentet om rörelse har vi jobbat med allt förutom mental träning.

I hälsa och livsstil har vi inte jobbat om kroppsideal inom idrotten eller samhället. Hjärt och lungräddning. Vi har inte heller pratat om doping och lagar om detta.

I frilufts momentet har vi inte jobbat om badvett och säkerhet vid vatter under vintern. Hur man hanterar nödsituatuationer vid vatten.


3.
Jag behöver jobba vidare med att utvärdera och reflektera utöver mina arbeten. Även på att orientera vilket jag hoppas kunna visa bättre förmåga nu nästa gång vi orienterar. 
Jag vill vara med och planera/genomföra motorik-spel och lekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar