Etiketter

torsdag 5 juni 2014

Bild



Känslan jag vill förmedla är stress. Kuben är spretig och kluddig, "dåligt" gjord och har ingen struktur alls. Det visar hur tankarna är spretiga och drar och inte ger någon ro utan ständigt finns där och nöter på insidan. Jag har gjort en figur i piprensare som tyvärr inte kom med på den översta bilden fast på den nedre så ser du hur det var tänkt att det skulle bli.

Han ligger där mitt i kuben i allt kaos nästan som att han har gett upp. Det är känslan när man känner att man inte orkar längre, allt bara är skit. Du har en massa saker du behöver göra och vet att du har noll chans att hinna med allt och att du kommer göra alla besvikna, så att de skäller på dig och ger dig ännu mindre motivation. Det är den känslan som han känner. Tycker att vi alla har stressiga liv och har själv svårt att slappna av på min lediga tid. Alla har säkert haft en natt där man bara känner hjärtat slå snabbt som efter du har tränat och inte alls kan slappna av utan bara ligger och stirrar i taket och tänker på en massa skit som bara gör dig stressad även om du inte kan hjälpa det.

Mammas reaktion på kuben var: "ULF DEN KAN DU INTE LÄMNA IN! DEN HAR DU JU GJORT PÅ 5 MINUTER!" Yup, det är liksom tanken. Kuben är "dåligt" gjord för att visa hur oklart ditt liv känns där färgerna är alla tankar som drar i dig åt olika håll och du vet inte vad som är rätt eller fel. På så sätt tycker jag att kuben i princip är perfekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar