Etiketter

onsdag 2 april 2014

Resultat

Utförande:
jag har på min badminton pratat med gruppen och frågat hur de tar sig till träningen och fick resultatet att 4 personer är duktiga och cyklar, 2 tar bussen och fyra blir skjutsade.

Till de som tar bussen eller blir skjutsade informerade jag om konsekvenserna som utsläppen från bilar och bussar har på miljön. Dessutom drog jag upp fördelarna med att cykla. Du sparar tid, pengar, slipper bussarnas tider, kommer uppvärmd till träningen och så är årstiden perfekt för att vara ute och cykla. Jag vet att det finns en del lata i gruppen så jag drog med att bjuda på kladdkaka till de som började att cykla.
 

Resultat:

Vi är 10 i gruppen.  4 cyklade från början så de slapp min propaganda.
2 stycken tog buss innan nu är det bara 1.
4 stycken blev skjutsade. Nu är det bara 3. De 3 bor så långt borta så att de har inget annat val.

Alltså fick jag två personer att inse hur dumt det är att inte cykla. Jag har ett erkännande...... en av dem är jag. Det är iaf en minskning med en tredjedel vilket jag är nöjd med. Kladdkakan fick också ett bra gott resultat även om vi inte orkade hela.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar